REKNICA Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej strona internetowa Przedsiębiorstwa Wodociągowo-Kanalizacyjnego Reknica spółka z o.o..
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Spółka REKNICA uprzejmie zawiadamia, że w dniach 29 – 30.11.2023 roku od godziny 9:00 dnia 29.11.2023 do 22:00 dnia 30.11.2023 roku wystąpią zakłócenia lub braki w dostawie wody do odbiorców w miejscowościach: BIELKÓWKO, ŻMIJEWO, LISEWIEC. Sytuacja ta jest związana z pracami geologicznymi na obiekcie stacji uzdatniania wody ŻMIJEWO w miejscowości BIELKÓWKO przy ul. Kolonia. Celem tych prac jest docelowe zwiększenie produkcji wody dla odbiorców w/w miejscowości. Prosimy w miarę możliwości o zgromadzenie zapasu wody na czas możliwych przerw w jej dostępności. Informujemy również o możliwości dowozu wody do celów bytowych, beczkowozem po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby (8:00-21:00). Za utrudnienia przepraszamy.
Komunikat dla klientów korzystających z APLIKACJI i-bok: W związku ze zmianą systemu informatycznego dotyczącego rozliczeń klientów za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki dotychczasowa aplikacja i-bok zostaje wyłączona. Uruchomienie nowej aplikacji e-bok planowane jest w 2024 roku. Wskazania wodomierzy należy przekazywać na adres mail : powiadomienia@reknica.pl